هدف نهایی تبلیغات چیزی نیست جز فروش بیشتر محصولات و خدمات، تبلیغاتی که این هدف را دنبال نکند تبلیغ نیست فقط هزینه می باشد.امروزه بعلت وجود انتخاب های بسیار، مردم چه بخواهند و چه نخواهند باید به تبلیغات توجه کنند تا بتوانند از میان انتخاب های بسیاری که دارند در هر مورد انتخاب بهتری انجام دهند به عبارتی تبلیغات نوعی آگاهی است برای مردم. اما باید به این نکته اشاره کرد که دیگر هر تبلیغی نمی تواند دیده شود، تبلیغات در هر سطحی باید مهندسی شود تا علاوه بر اثرگذاری مطلوب با حداقل هزینه بتوان حداکثر نتیجه را گرفت.
متاسفانه در مواردی آثار تبلیغاتی مشاهده می شود مثل یک اثر هنری زیبا هستند اما در آنها اصول تبلیغاتی رعایت نمی شود و معمولا این نوع تبلیغات هزینه بسیار زیادی به کارفرما تحمیل می کند بدون آنکه اثرگذاری محسوسی داشته باشند.
پیشنهاد می گردد قبل از هزینه کردن جهت تولید آگهی های تبلیغاتی پرهزینه مانند تیزرهای تلویزیونی، بیلبورد ها، بروشور و کاتالوگ ها با تیراژ بالا، ساخت سی دی های چند رسانه ای حرفه ای و … از مشاوره متخصصان تبلیغات استفاده نمایید تا اهداف و اصول تبلیغاتی در آنها مورد بررسی قرار گیرد.
در حال حاضر با توجه به کمبود زمان و مشکلات فراوان زندگی برای مردم، هر آگهی زمان بسیار کمی در اختیار دارد تا خود را عرضه کند و اثر مورد نظر را بگذارد پس باید با یک تبلیغات اصولی از این فرصت اندک استفاده کرد.
باید بدانیم آگهی را در کجا، چگونه، در چه زمانی و با چه محتوایی به دست مخاطب (هدف) برسانیم تا از آن فرصت اندک ذکر شده حداکثر استفاده را کنیم.
وجود یک مشاوره آگاه در زمینه های تبلیغات و فروش باعث صرفه جویی در هزینه ها، بالا رفتن بهره وری(راندمان)، پیشرفت و حرکت صحیح مجموعه می گردد.
با مشاوره تبلیغات در جهت تبلیغات هـدفمند و هم راســتا سریعتر و کم هزینه تـر به نتیجــه خواهـــیـد رسیـد.
خدمات مشاوره اي بازاريابي:
تهيه برنامه بازاريابي(marketing plan) ، واحد تحقيق و توسعه كياناگرافيك ، مشاوره بازاريابي را در سه سطح مختلف به مشتريان خود ارائه مي دهد. هر سطح نسبت به سطح قبل عمق بيشتري داشته و مشاور بيشتر مي تواند براي شركت مفيد باشد:
سطح اول:
ارائه مشاوره در امور روزمره شركت. اين شيوه براي شركت هايي مناسب است كه در حال حاضر با مشكل حادي روبرو نبوده ولي براي افزايش كارايي شركت بخصوص در بخش بازاريابي و آماده شدن براي مشكلاتي كه در آينده شركت ممكن است با آنها مواجه شود خود را نيازمند به خدمات مشاور بازاريابي مي دانند. در اين شيوه ، مشاور در زمان هاي مشخص در هفته در جلسه مديران حاضر شده و در مورد مسائل و مشكلات بازاريابي شركت نظر داده و به مديران شركت راه حل پيشنهاد مي دهد.
سطح دوم:
سطح دوم، طراحي پروژه هاي مشاوره براي مشتريان است. اين شيوه براي چنين شركت هايي مناسب است:
- شركت هايي كه در حال حاضر در بخش بازاريابي و فروش خود دچار مشكل شده اند.
- شركت هايي كه طرح هاي توسعه دارند و بايد خودشان را براي توسعه آماده كنند.
- شركت هايي كه در حال راه اندازي بوده و سيستم و سازمان بازاريابي مشخصي ندارند.
در اين شيوه مشاور پس از مطالعه و شناسايي دقيق محيط دروني و بيروني شركت و جمع آوري اطلاعات لازم ، براي حل مشكلات موجود يا براي طرح توسعه شركت يا براي راه اندازي يك سيستم بازاريابي جديد، راه حل هاي اجرايي را در قالب يك پروژه مشخص با روش اجرا و زمانبندي مشخص طراحي كرده و به مديران شركت ارائه مي دهد.
سطح سوم:
سطح سوم شكل كامل شده سطح دوم است و در آن مشاور علاوه بر طراحي پروژه ، در مرحله اجرا نيز در كنار مديران و مجريان طرح بوده و براي اجراي طرح نيز به آنها مشاوره مي دهد. با توجه به سختي ها، مشكلات و پيچيدگي هايي كه در مرحله اجرا وجود دارد ، توصيه مشاور بازاريابي همواره اين است كه در مرحله اجرا نيز در كنار كارفرماي خود باشد ولي برخي از شركت ها براي كاهش هزينه هاي مشاوره تبلیغات ترجيح مي دهند در مرحله اجرا از مشاور استفاده نكنند.